Przejdź do głównej zawartości

Black Heart

Kto miał chociaż raz przemożone wrażenie, że nie wie, co chce w życiu robić..? A jeśli wie, to waha się, czy na pewno będzie się spełniał w danym zawodzie, czy wytrwa?
Tematyka dzisiejszego postu nie będzie o doradztwie zawodowym - Boże, broń! Nie wyobrażam sobie, że coś takiego mogłoby wyjść spod mego pióra. Niech ktoś mi o tym przypomni, kiedy skończę jakieś dwadzieścia lat i obym nie została właśnie doradcą zawodowym...

 Chciałam napisać, że wszystkiego warto próbować. Mądrość życiowa, o której czytamy, którą napotykamy, nie wzięła się z niczego. Ktoś musiał coś robić, działać, angażować się - a z tym jest teraz problem. Mogę potwierdzić w stu procentach na przykładzie kilku znajomych. Żeby grupowo się w coś zaangażować, wszystkich trzeba ciągnąć na siłę. Żadnej dobrej woli. Żadnej chęci i ciekawości. Zresztą, nie wiedzą co tracą. Najgłębsze wartości życia trzeba odkryć samemu, pokonując swoje wewnętrzne bariery. Nikt niczego się nie nauczy, jedynie czytając książki i cytując jakichśtam sławnych myślicieli. Przykro mi, ale doświadczenie w magiczny sposób nie przepłynie z jednego człowieka na drugiego. Czasem o niektórych rzeczach należy przekonać się na własnej skórze.



Oto, co udało mi się dokonać w najbliższym czasie:
✓ reżyseria przedstawienia,
✓ napisanie scenariusza,
✓ wykonanie transparentu,
✓ zbiórka żywności,
✓ 'zabawa w fryzjerkę'
✓ występy,
✓ wykonanie scenografii.

Nie chodzi mi o przechwalanie się, a raczej o przesłanie "chcieć to móc".  Bo widzicie, teraz nikomu nic się nie chce. Powszechnym planem na przyszłość jest zazwyczaj siedzenie na głowie rodzicom, albo typowe "jakoś będzie". A samymi chęciami nic się nie zrobi.


Komentarze

  1. Też zauważam, że mało komu się chce coś robić. Gdy mówię, że chciałabym iść na medycynę i będę do tego dążyć, zbywają, że przecież nie mogę teraz stwierdzić, kim będę w przyszłości :/.

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cechą ludzi a zwłaszcza młodzieży jest lenistwo. Nie chce się im znaleźć swojego hobby, nie chcą się w nic zaangażować. Moim planem na przyszłość jest się usamodzielnić i dostać się na wymarzone studia :)

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  3. Może to dziwne, ale już w wieku 15 lat wiem co będę robiła i mam wszystko zaplanowane. Dwa tygodnie odbyłam praktyki które wile mnie nauczyły.
    Mam nadzieję że dokonasz to co pragniesz! :)

    Serdecznie zapraszam do mnie, poklikasz w linki u mnie w poście? Serdecznie dziękuję.
    http://world-of-sandra-anna.blogspot.co.uk/2015/07/wspopraca-z-romwe.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz racje teraz nic nikomu się nie chce i wszystkich na wszystko trzeba wyciągać
    Świetne zdjęcia, pozdrawiam,Madda
    http://emotions-written-on-carts.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie wszystko dokonałaś :) Pozdrawiam http://twoimioczami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. sporo rzeczy udało ci się zrobic..
    w sumie malo osobom cokolwiek chce sie teraz robic, bo są leniami ;/
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com < klik

    OdpowiedzUsuń
  7. perfekcyjne zdjęcia ! <3
    Woow, dużo zrobiłaś :)
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowne zdjęcia, śliczne makro! ;)

    Pozdrawiam ♥
    pisanepasja.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy z nas może wiele osiągnąć i robić w życiu to co kocha. Wystarczy tylko znaleźć motywację i zacząć działać. Jesteśmy w stanie spełnić nasze marzenia. Wystarczy tylko wiara i gotowość do działań oraz poświęcenie. Bardzo ładne zdjęcia!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia ! Niesamowity blog ! ;) Widać że wkładasz w niego dużo pracy ;)
    Mój blog! - klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiele rzeczy mam zaplanowanych, ale również czuję przed nimi pewną obawę. Masz rację - żeby coś osiągnąć trzeba się ruszyć i zacząć coś robić w tym kierunku. Mam nadzieję, że będę się tym kierować w życiu i uda mi się zrealizować wszystkie swoje cele.

    Pozdrawiam :)
    Po mojemu

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Każdy komentarz i obserwacja wywołują uśmiech i niezwykle motywują.

✓ Komentarze wulgarne są od razu usuwane.
✓ Przyjmuję jedynie konstruktywną krytykę.
✓ Zostaw link do swojego bloga - chętnie poczytam.
✓ Nie bawię się w rzeczy typu: obserwacja za obserwację. Ale jeśli twój blog mi się spodoba - zaobserwuję.
✓ Jeśli komentujesz, zrobię to na pewno u ciebie.

Popularne posty z tego bloga

Publikujesz?

Jakby nie dość było, że z całego serca wyczekuję lata, słońce wyszło z samego rana dosłownie na piętnaście minut, a potem zniknęło pod warstwą chmur, ukrywając się przez resztę dnia. Witam was tym pozytywnym akcentem! O czym możemy pomówić dzisiaj? O tym, o czym obiecałam się wypowiadać. Czyli kiedy publikować, a kiedy swoje dzieła zachować w szufladzie? Nie wiem, ale się wypowiem! Zacznijmy od tego, że publikować możemy w różnych formach. Możliwe jest wysłanie swojego tekstu do jednej z młodzieżowych gazet, czasopism literackich, które zwykle chętnie przyjmują kilka akapitów od początkujących, jeśli tylko propagują postęp i samokształcenie. No, nie zawsze, ale warto próbować. Oprócz ucieczki do papierowych opcji, możemy założyć konto na jednym z serwisów internetowych takich jak: * Wattpad, * Sweek, * Blogspot (lub każda inna platforma oferująca założenie własnej strony), * Tumblr, * Facebook (dla odważnych, warto pisać pod pseudonimem).

Pozytywne rzeczy i ich skutki...

... czyli jak sprawić, żeby dzień stał się lepszy (będąc świadomą konsekwencji) lub życie, w końcu składa się ono z chwil. ☺ Często uśmiech działa cuda. Uśmiechnij się do przypadkowego przechodnia, może akurat jest czymś zmartwiony? Umilisz dzień i jemu i sobie. Zbyt wielu ludzi popiera ignorancję i szarą prozę życia. Przypadkowy uśmiech jest niespodziewany, a większość z nich po prostu lubi niespodzianki. Ewentualny skutek : osoba może oczywiście wziąć cię za wariata, ale nie przejmuj się. Bycie wariatem jest w porządku.  ☁ Bądź ponad tym Czyli coś, co staram się robić na co dzień. Pomóż nawet w złości. Temu, kogo nie znosisz, nienawidzisz, nie możesz znieść. Po prostu olej wszystko i bądź okej w stosunku do siebie. Wszyscy mamy wady, irytujące nawyki, wkurzające śmiechy. Nie musisz być sympatyczny, ale wystarczą twoje dobre chęci, by okazać dobre serce. Skutek: Oczywiście możesz być wykorzystywany, ale w tym tkwi haczyk. Zachowaj umiar w pomaganiu.

Życie mimo wszystko

Rozdział 7 Po piętnastu minutach, ubrana w zieloną piżamę, rozścieliłam sobie posłanie na podłodze, obok akwarium w pokoju Shauny. Usiadłam na poduszce i wpatrywałam się w złote rybki. Do pokoju weszła Shauna. - Nie przychodzi ci do głowy, jakim cudem zmieniłam się z powrotem w człowieka i co znaczyły te wizje? - spytałam. Shauna zamyśliła się. - Nie bardzo. Ale jeśli nie padniesz po pół godziny ze zmęczenia, to możemy poszukać trochę w necie. Może też przypomnisz sobie coś więcej? - zaproponowała. - Dobra. Shauna postawiła laptop na dywanie i usiadła obok mnie. - Myślisz, że kamień miał coś wspólnego z twoją wizją? - Jaki kamień? - spytałam zdezorientowana. - Ten, przy którym usiadłaś. - Wątpię. - A te iskry? - Shauna, może najpierw znajdziemy coś na temat wizjii? Ten temat wydaje się być łatwiejszy. No bo porównaj: moja przyjaciółka kilka tygodni po śmierci, znów stała się człowiekiem, a z jej dłoni sypały się iskry vs co to wizje? - Dobrze mówisz. Ja